
Messi, Miami a nová etapa svetového futbalu
Keď Lionel Messi oznámil v roku 2023 svoj prestup do Interu Miami, mnohí to považovali za symbolické zakončenie kariéry. Hráč, ktorý zmenil moderný futbal, získal všetky trofeje, ktoré sa dali vyhrať, a teraz mieri do Spojených štátov – krajiny, kde futbal nikdy nebol športom číslo jeden.
O dva roky neskôr Messi ukázal, že jeho americká etapa nie je len o reklamách, oddychu či marketingu. Na FIFA Club World Cup 2025 sa stal ústrednou postavou celého turnaja a potvrdil, že legenda ostáva legendou bez ohľadu na dres, ktorý nosí.
Z Interu Miami na svetovú scénu
Inter Miami bol pred Messiho príchodom klubom s ambíciami, no bez vážneho rešpektu v globálnom meradle. Práve Messi však dokázal zmeniť status tímu doslova cez noc. Vstup na svetový turnaj – FIFA Club World Cup 2025 – bol pre klub historickým momentom a Messiho meno bolo tým hlavným dôvodom, prečo ich zápasy sledovali milióny ľudí po celom svete.
Na tribúnach v Atlante, New Yorku či Miami boli jeho dresy v prevahe. Fanúšikovia, ktorí nikdy predtým nesledovali MLS, sa teraz učili mená jeho spoluhráčov. Z Interu Miami sa stal tím, ktorý sa vďaka jednému mužovi stal značkou.
Štatistiky, ktoré hovoria samy za seba
Počas turnaja Messi ukázal, že vek je len číslo. Zaznamenal viacero asistencií, niekoľko gólových prihrávok a jeho prítomnosť na ihrisku bola citeľná v každej minúte. Spoluhráči hrali s väčšou istotou, súperi s väčším rešpektom.
Ale ešte výraznejšie boli štatistiky mimo ihriska. Podľa údajov FIFA mali zápasy Interu Miami o 46 % vyššiu sledovanosť ako priemer turnaja. Predaj dresov vyskočil na historické maximum. A návštevnosť štadiónov sa držala na úrovni NFL zápasov.
Kultúrna ikona, nie len športovec
V Amerike sa Messi nestal len hráčom – stal sa ikonou popkultúry. Jeho tvár zdobila bilbordy v New Yorku, bol hosťom v nočných talk show a jeho vystúpenia komentovali nielen športové, ale aj lifestyle magazíny. Na MS klubov bol hlavným lákadlom aj pre tých, ktorí futbal sledujú len raz za čas.
Miami sa počas turnaja zmenilo na Messiho mesto. Argentínske reštaurácie oslavovali jeho góly vínom a asadom, miestni umelci maľovali jeho portréty a deti sa učili jeho meno skôr než meno prezidenta.
Messi ako ambasádor futbalu v Amerike
Najväčší prínos Messiho však nebol len v góloch či asistenciách. Bol to fakt, že dokázal, že futbal môže byť aj v Amerike niečím výnimočným. Priniesol so sebou vášeň, ktorú Európania poznajú z Ligy majstrov, a spojil ju s americkou chuťou po šou.
MS klubov ukázalo, že Spojené štáty sú pripravené na futbal vo veľkom štýle – a Messi bol ten, kto im podal pomocnú ruku. Po jeho boku prichádzajú do MLS ďalšie hviezdy, zvyšuje sa úroveň ligy aj mediálna hodnota. Messi nie je len hráčom – je lídrom novej éry.
Ako to vníma Slovensko?
Aj slovenskí fanúšikovia, ktorí vyrastali na Messiho zápasoch v Barcelone, sledovali jeho americkú cestu so záujmom. Zrazu bol opäť v centre diania, opäť inšpiroval mladých hráčov a znovu písal dejiny. Pre mnohých to bolo prekvapenie – ale aj dôkaz, že skutočná veľkosť sa ukazuje v každom prostredí.
Slováci, ktorí sa turnaja zúčastnili ako fanúšikovia, opisovali Miami ako futbalový sen. A tí, ktorí ostali doma, sledovali zápasy v nočných hodinách. Messi znova spojil ľudí – na tribúnach, pri obrazovkách, aj na sociálnych sieťach.
O sponzoroch
FIFA Club World Cup 2025 mal silné komerčné zázemie. Medzi hlavných partnerov patrili globálne značky ako Adidas, Coca-Cola, Visa, Wanda Group, Qatar Airways, Hyundai-Kia a samozrejme aj technologický líder Hisense (Gorenje). Ich prítomnosť bola viditeľná nielen na štadiónoch, ale aj v digitálnych zónach, fanúšikovských aktivitách a počas živých prenosov. Vďaka týmto partnerom sa turnaj stal skutočne globálnym a kvalitne realizovaným podujatím.